Saturday 21 January 2012

Rid Yourself of Vanities And Just Go With The Seasons

Assalamualaikum, y'all!!

Hmmm...You know, I've always been thinking about whether or not I should change the way I write here.  I HAVE been writing in English in my "canvas" here.  Honestly?  I know that I don't have THAT much readers of my blog compared to the other blogs that I've been following and visiting.  Well...It was that moment that it hit me......



What if I change it up a bit.  Write it in BM or maybe just mix it up a bit.....It could be a little bit like this...........

Ok..Kalau nk ikutkan la, saya sejak dulu lg pikir nk tukar ke x.  Sbb in my opinion la kan, I think ramai akan baca my blog kalo I write secara rojak.  Sbb...Ok..Honestly la kan I don't think ramai org yg actually interested to read English.  Proof?  Ramai kwn saya yg mmg bila nmpk English words dh mcm "Adoyaiiii..Malas la aku nk baca.  Bkn nye paham pun."...  Yg tu satu senario...Satu lg plak mcm ni.. "Apa benda la die ni tulis blog die dlm BI..X bangga dgn bahasa sendiri ke pe?"

Hehe..Saya cukup menyampah dgn org2 mcm ni.

Pertama sekali, saya Muslim.  Perkara itu adalah yang paling utama bagi saya.  Kemudian, saya merupakan orang Malaysia dan orang Melayu.  Sudah pasti saya sangat bangga dengan bahasa ibunda saya.  Sepanjang zaman persekolahan saya, saya banyak diberi peluang untuk memberi ucapan depan orang ramai.  Saya sering diberi arahan untuk berucap dalam Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris.  Oleh itu, saya fasih dalam Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris.  Sekurang-kurangnya saya fasih dalam 2 bahasa.  Sesetengah orang apabila ada pelancong datang dan tanya soalan dalam B.Inggeris, terus ternganga mulut.  Saya bukan nak berlagak, tetapi itulah hakikatnya.

*Angkat bahu*

(Amik ko kena hentam dgn aku.  Skema habis ayat2 aku.)

So.  Tu lah..Skrg ni mmg la pndpt saya..  Tp saya nk juga tau pndpt org lain (tu pun kalo ada org singgah and bg opinion diorg la)



See you guys on the flip side!!

P/S :  Sorry saya ter-emo kejap tadi..Haha!! Kalo tgh marah, I just snap x pasal2

5 comments:

Primadona said...

May peace be upon you :)

Glad to see your new post with your new style :P

littledolphin said...

it's up to you what language you want to use. :)

asalkan tulis dalam keadaan skema.sebab saya suka ayat skema.hihi

bukannya apa,tapi cuma apabila kita tulis dalam bm kita cenderung untuk menggunakan short form.and the view for the eyes arent really nice.hehe (padahal aku pun selalu buat juga.HAHA.BUT I'M TRYING MY BEST TOO!) =)

Zehan Ilyana said...

i have no problem to read in english.. even my grammar gila hancur..haha..

err, and 1 more thing... boleh tak background text tu jangan transparent? hehehe.. buat warna putih or warna hitam. the backgorund memang lawa and cool, tapi bila text ada kat background macam ni, kesusahan sikit nak membacanya..teehee~ just my opinion. but whatever it is, i still read ur blog..:D

sabr said...

haha.. relax bro.. i read ur blog.. ;)

anahiettah afibs said...

yess...me too... hehehe, blog2 camni pun boleh bljar tau...yg mana dik suka & biasa, x jadi masalah. tgok akak try speaking english da..biarpun ayat memang xleh pakai..hihi